همشهری آنلاین: قالیباف گفت در صورت توافق با دولت، شهرداری تهران می‌تواند طی 18 ماه مترو تهران را به فرودگاه امام خمینی ببرد.

 به گزارش ایسنا، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه کهریزک از بخش توسعه جنوبی خط یک مترو تهران با بیان اینکه از زمانی که در مدیریت شهر تهران قرار گرفتم مردم کهریزک و منطقه 20 همواره برای انتقال مشکلات تهران به جنوب شهر انتقاد داشتند افزود: تیمی از سوی شورای شهر به مسئولیت مرتضی طلایی برای رسیدگی به این موضوع شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که انتقاد مردم این منطقه بجاست. بنابراین مقرر شد که شهرداری انجام برخی امور را برای کمک به کهریزک در دستور کار قرار دهد.

 وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفع زباله در منطقه کهریزک، این موضوع را زخم 30، 40 ساله‌ای دانست که شهرداری تهران اکنون برای مداوای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده است.

 قالیباف از برگزاری مراسم تکمیل خط پردازش زباله در کهریزک در هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: هر زباله‌ای که کهریزک وارد می‌شود تفکیک و بازیافت می‌شود و تنها بخش کوچکی از زباله‌های پاک به صورت بهداشتی دفن خواهد شد که البته این کار به صورت کوتاه مدت پیش‌بینی شده است.

 به گفته شهردار تهران بزودی کلنگ زباله‌سوز کهریزک به زمین خواهد خورد و پس از افتتاح این زباله‌سوز هر زباله‌ای که به کهریزک وارد شود سوخته و به برق تبدیل خواهد شد.

 وی با اشاره به ساخت دو دستگاه زباله‌سوز در مناطق شرق و غرب تهران اظهار کرد: به جرات می‌گویم که با بهره‌برداری از زباله‌سوزهای داخل شهر تهران، دو سال دیگر هیچ زباله‌ای حتی برای سوخته شدن به سمت کهریزک نخواهد آمد.

 وی با انتقاد از رسانه‌هایی که در چندسال گذشته با رفتار سیاسی به اعتراضات مردم کهریزک پرداختند گفت: عده‌ای تصور می‌کردند که انتقال زباله تهران به کهریزک از زمان مسئولیت بنده در شهرداری تهران آغاز شد!

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه کلنگ ایستگاه کهریزک سال گذشته به زمین زده شد عنوان کرد: این ایستگاه کمتر از یکسال و به صورت فشرده به اتمام رسید.

 وی با اشاره به افتتاح ایستگاه تجریش از خط یک مترو تهران تا پایان مهرماه خاطرنشان کرد: بنابراین برای نخستین بار یکی از خطوط مترو تهران به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 شهردار تهران همچنین با اشاره به قول احداث زیرگذری در کهریزک را داده بودیم تاکید کرد: به شدت پیگیر احداث این زیرگذر هستیم.

 قالیباف با بیان اینکه گاهی برخی با بیان غیرمنصفانه تلاش‌های مدیریت شهری را زیر سوال می‌برند، گفت: برخی ادعا می‌کنند که شهرداری تهران به امور زیرساختی نمی‌پردازد و فقط شهر را بزک می‌کند در حالی که حجم فعالیت‌های زیرساختی که در این دوره از مدیریت شهری انجام شده کاملا در معرض دید مردم است.

 وی ادامه داد: حفاری 60 کیلومتر تونل مترو و بیش از 100 کیلومتر تونل انتقال آب‌های سطحی از نمونه کارهای زیرساختی شهرداری است.

 قالیباف با بیان اینکه همچنین از توافق شهرداری و دولت در زمینه ادامه خط مترو به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد وگفت: اگر این توافق قطعی شود و قرارداد به امضا برسد از زمان قرارداد ظرف 18 ماه خطوط مترو را به فرودگاه امام خمینی(ره) متصل می‌کنیم.

 وی درباره تجهیز ناوگان مترو توضیح داد: ماهانه دو قطار به ناوگان مترو تهران افزوده می‌شود که بر اساس وعده‌هایی که عنوان شده ممکن است بر این تعداد افزوده شود.

 شهردار تهران با تاکید بر این که تا مهرماه خط یک مترو در توسعه شمالی خود به ایستگاه تجریش می‌رسد گفت : در تکمیل این خط اولویت ما مناطق جنوبی و شهروندان این مناطق بودند و به همین دلیل ابتدا ایستگاه کهریزک را به بهره برداری رساندیم.

 قالیباف افزود: با بهره برداری از ایستگاه تجریش، جشن تکمیل اولین خط مترو را که شمالی‌ترین نقطه شهر را به جنوبی‌ترین نقطه آن متصل می‌کند را می گیریم ، همچنین شهروندان تهرانی امسال می‌توانند شاهد تکمیل خط 4 مترو نیز باشند خطی که از میدان کلاهدوز در شرق تهران آغاز شده و تا شهرک اکباتان در غرب ادامه می‌یابد و با خط 5 مترو تلاقی خواهد داشت .

 وی افزود: در واقع ما امسال با تکمیل خط 4 و 1 شاهد اتصال کامل شمال و جنوب و شرق و غرب پایتخت خواهیم بود.

 قالیباف درباره نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی نیز تاکید کرد: نرخ‌های مصوب شورای شهر در حال اجراست و اقدامات شهرداری در این زمینه قانونی است.

 وی تاکید کرد: مشکلی بابت اجرای مصوبه شورای شهر درباره کرایه‌ها وجود ندارد.

 این مراسم حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت.

 قالیباف در ابتدای این مراسم ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در حضور از توکلی‌نژاد سرپرست شهرداری حرم مطهر امام خمینی(ره) بابت نصب تبلیغاتی که برای افتتاح مترو کهریزک انجام شده و تصویر قالیباف در آن نقش بسته بود انتقاد کرد وگفت: اینگونه اقدامات با پول بیت‌المال درست نیست و جریمه آقای توکلی‌نژاد این است که اولا همه این تابلوها جمع‌آوری شد و ثانیا هزینه مربوط به این موضوع را نیز از جیب خودشان می‌پردازند تا دیگر از این کارها نکنند.

 در بخشی از این مراسم از جمعی از دست‌اندرکاران دخیل در امر احداث ایستگاه کهریزک تقدیر شد که شهردار تهران، محسن هاشمی، عضو هیات مدیره مترو، توکلی‌نژاد، سرپرست شهرداری حرم مطهر امام خمینی(ره) و جعفری، شهردار کهریزک از جمله این افراد بودند.

کد خبر 140823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز